שלום לכבוד הרב
שמעתי בזמן האחרון שישנם רבנים שמורים לכתחילה למי שאינו רוצה להיות בשרי ביום שבת קודש ובמקום לאכול מהחמין הוא רוצה לאכול אך ורק מהשקית "קוקי" שיש בה אורז פרווה, שאכן כיון שהשרוול של השקית מחוץ לסיר הם טוענים שהשקית לא בולעת כלל מהתבשיל הבשרי שהיא נמצאת בתוכו
ולכן אין צורך להמתין 6 שעות למי שאכל מהשקית הזאת
האם זה נכון?
תשובה
אותו רב אכן טוען שהוא בדק את הדברים.
אולם אחר המחילה נראה שהמציאות אינה כן ואף אנכי בדקתי את הדבר עשרות פעמים, ולקחתי סיר ובו מים מזוקקים ונתתי בתוכו את השקית עם האורז והתבלינים כמו כורכום וכדומה,
וכמובן שאת השרוול של השקית הוצאתי לגמרי חוץ לסיר כך שלא יחדרו המים כלל לשקית,
והנחתי את הסיר הזה על הפלאטה, ואכן בשבת בבוקר ראינו בבירור שהמים המזוקקים קיבלו את הצבע של התבלינים שיש באורז.
זאת ועוד ראיתי כמה וכמה פעמים שבקצוות של השקית כשממלאים אותה במים יש טיפטוף של מים וזה אומר שאינו אטום לגמרי בקצוות. (ובפרט בחברות הזולות)
ואכן מבדיקה שנערכה עם הגורמים שמייצרים את השקיות הללו נאמר לנו שההלחמה של שני צדדי השקית נעשית בחום ובצורה עדינה ושאכן אינה תמיד הרמטית.
ולכן יש בהחלט להמתין 6 שעות אחר האכילה מהתבשיל שיש בשקיות הללו.
וכבר כתב הרשב"א בדין ביצה בקליפה המונחת בתבשיל בשרי שהביצה בולעת טעם התבשיל דרך הנקבים הקטנים שאינם נראים לעין שיש בקליפה והוא הדין בזה.
וכן שמעתי שהורה הרב אברהם יוסף שליט"א וכן הרב בנימין חותה שליט"א וכן עיקר
בברכה אלון בן שבת
הילולת ר' יצחק אבוחצירא בכולל כתר תורה כל שנה ככתבה הרבה ערק ושמחה גדולה.
מאמרים נפלאים מפרשת השבוע, הלכה למעשה בענייני השעה, סיפורים מקורות חייהם של גדולי ספרד.
מאמר חיזוק שבועי לאשה, מיוחד במינו.