האם אפשר לטבול כמה ימים אחרי השבעה נקיים

8 (1)
הרב אלון בן שבת

שאלה

שלום לרב

רציתי לשאול לגבי ערב המקווה אתמול הייתי צריכה לטבול
עקב אילוצים בזמן, לא הגעתי למקווה האם
היום אני הולכת לטבול רגיל ועושה בדיקה לפני השקיעה?

תשובה

שלום וברכה
א
היום ללכת לטבול רגיל.
ב
אם עשית בדיקה אתמול אז היום אין צורך לעשות שוב בדיקה, מאחר והטבילה במקווה היא חלק נפרד מהשבעה נקיים , ומעת שהאשה ספרה כבר שבעה נקיים, אז אפילו אם תבוא לטבול כמה ימים אחר כך זה בסדר גמור. ( כמובן שמדובר באופן שנמנע מהאשה לטבול בזמן הראוי)

בברכה
אלון בן שבת

לא מוצא תשובה? שאל אותנו

אפשר לשאול גם כאן:

שתף עם חברים

תורמים לכתר תורה ושומרים על הטהרה

שאלות נוספות

סתימה זמנית חציצה

חציצה

שלום לכבוד הרב עשיתי טיפול שורש ראשוני ובין הטיפול הראשון לשני הרופא עשה לי סתימה זמנית בשן והתור הבא הוא עוד כשלשה שבועות, האם זה חוצץ בטבילה?
8 (1)
הרב אלון בן שבת

האם מותר לבצע הפלה תוך 40 יום?

הפלות

לכבוד הגאון המובהק, אור לו כברק, אשר עיניו שטות כיונים על אפיקי מי הש"ס והפוסקים, כמוהר"ר משה פנירי שליט"א גאב"ד בית ההוראה אפיקי מים בעיר ירושת"ו כבודו נשאל על אודות מעשה ביש אשר נעשה תחת השמש, ונדרשתי מכבודו לחוות דעה על המקרה הלז. עקרי פרטי המע...
תמונה יגאל אלון
הרב יגאל אלון

טבילה מבעוד יום בתקופת מלחמה וסכנה

טהרה

שלום וברכה רציתי לשאול בעניין הטבילה כעת במצב השורר בארץ של מלחמה ולפעמים יש סכנה ללכת בלילה לטבול ובפרט בערב שבת שאי אפשר לחזור ברכב מה עלי לעשות? האם ניתן לטבול מבעוד יום?
8 (1)
הרב אלון בן שבת

כלה שטובלת אחרי שבעה נקיים על ביאה ראשונה

טהרה

שלום לכבוד הרב כלה אחר בעילת מצווה בפעם הראשונה אחרי החתונה שהדין הוא שאפילו אם לא ראתה דם צריכה להמתין ולספור שבעה נקיים מחמת שהיא בתולה ושאפילו אם לא ראתה דם בתולים הדין כן, האם עליה לברך ברכת הטבילה או לא?
8 (1)
הרב אלון בן שבת

אשה שאינה מוצאת בזמן המלחמה מישהי שתשלים לה את הלק ג'ל בציפורניים ויש לה ליל טבילה

חציצה

שלום יש לי לק ג'ל בציפורניים שעשיתי לפני כמה זמן וכעת כשהציפרון גדלה נותר חלק מהציפורן שהוא לא מושלם ואין עליו לק ג'ל ובגלל המצב הקשה ששורר בארץ מחמת המלחמה הקשה שיש בדרום איני מוצאת מישהי שיכולה להשלים לי את הציפורן , האם אני יכולה לטבול כך?
8 (1)
הרב אלון בן שבת

אשה שהפסיקה בטהרה באמריקה ונסעה לארץ ישראל

טהרה

שלום לרב הייתי בניו יורק השבוע ועשיתי שם הפסק טהרה לפני השקיעה ובאמצע השבעה נקיים נסעתי חזרה לישראל וההפרש בין המדינות הוא 7 שעות כלומר שבארץ ישראל השמש שוקת 7 שעות לפני אמריקה. האם אני צריכה להמתין את ה7 שעות הללו כפי שעון אמריקה ששם עשיתי את ההפ...
8 (1)
הרב אלון בן שבת

לקבלת העלון השבועי במייל